حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ عوامل ژنتیکی تأثیر بسزایی بر ابتلا به سرطان تخمدان دارد عرضه و فروش انواع دارو، شیرخشک، مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای خارج از داروخانه ممنوع است آیا ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟ ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم ۲میلیون تومان هزینه دارد ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟ | در وعده صبحانه این ادویه پرطرفدار را مصرف کنید خشمگین نشوید؛ واقعا سکته می‌کنید! تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟
سرخط خبرها

هزینه نگهداری یک زندانی در طول یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ فرزند است

  • کد خبر: ۱۳۶۹۴۲
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
هزینه نگهداری یک زندانی در طول یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ فرزند است
مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: در سال‌های گذشته پژوهشی در رابطه با موضوع تحصیل و زندانیان مطالعه کردم؛ در این پژوهش آمده بود که هزینه نگهداری یک زندانی در طول یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ فرزند این سرزمین است، بنابراین رسیدگی به این موضوع مهم است.

بیتا سخایی | شهرآرانیوز، سعید سرباز جانفدا، در آیین انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، اظهار کرد: جامعه ما هزینه‌های سنگینی از بابت وقوع جرم و بزه پرداخت می‌کند و همه آحاد جامعه در پرداخت این هزینه‌ها سهیم هستند. در سال‌های گذشته پژوهشی در رابطه با موضوع تحصیل و زندانیان مطالعه کردم؛ در این پژوهش آمده بود که هزینه نگهداری یک زندانی در طول یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ فرزند این سرزمین است، بنابراین رسیدگی به این موضوع مهم است.

وی افزود: آمار موجودی و ورودی زندانیان را لحظه به لحظه اندازه می‌گیریم و خصلت‌های آن‌ها را استخراج و به صورت دیتا نتیجه‌گیری می‌کنیم. نتیجه این آمار نشان داد که در ورودی و موجودی تعداد معنادار و قابل توجهی از زندانی‌ها دارای یک یا چند سابقه قبلی هستند. این درحالی است که ما به عنوان متولیان اصلاح تربیت در مجموعه زندان‌های کشور و استان اقدامات گسترده‌ای را در خصوص این فرزندان انجام دادیم که منجر به اصلاح تربیت آن‌ها شد.
سرباز جانفدا بیان کرد: این اقدامات شامل انواع آموزش‌های فرهنگی، هنری، کلاسی، رفاه آموزی و گماردن آن‌ها به اشتغال است.

وی اضافه کرد: اصلاح و تربیت یعنی اینکه بتوانیم یک تغییر در نگرش و تفکر این افراد ایجاد کنیم که منجر به تغییر رفتار و زندگی آن‌ها شود و این تغییر رفتار با انجام برنامه‌هایی که در آن ممارست وجود دارد تبدیل به فرهنگ نهادینه شده در ذات فرد می‌شود تا زمانی که از زندان آزاد شدند، به سراغ جرم نروند و زندگی سالم و سعادتمندی را آغاز کنند.

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در جایی که فاکتور‌هایی جامعه هنوز تغییر نکرده باشد، زمانی که فردی را از زندان آزاد می‌کنید با همان فاکتور‌های قبلی مواجه می‌شود چاره‌ای جز انجام جرم ندارد.

سرباز جانفدا تصریح کرد: برای ایجاد تغییر، آسیب شناسی‌هایی را انجام دادیم و چند مرحله تعریف کردیم و ابتدا به سراغ ظرفیت‌های مختلف اجتماعی از جمله آموزش و پرورش رفتیم که در گذشته نیز کمک‌های زیادی به ما کرده بودند، اما در مواردی موانع قانونی وجود داشت و طی بازدیدی که رئیس آموزش‌وپرورش و همکارانشان از زندان انجام دادند، مقدمات و تفاهم‌نامه‌ای که امروز قرار است منعقد شود در همان بازدید چیده شد.

وی اضافه کرد: بیشتر روان‌شناسان معتقد هستند هر فردی در نهاد خود گرایشی به ضدیت با هر قانونی که وضع شود را دارد؛ برخی افراد می‌توانند مقاومت کنند و قانون گریزی نداشته باشند و برخی می‌توانند. افرادی که می‌توانند کسانی هستند که از ابتدا سرمایه‌های اجتماعی همچون خانواده، تحصیل و شغل و شخصیت درونی را در خود جمع‌آوری کردند.

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه افرادی که جرم مرتکب می‌شوند فرزندان این سرزمین و آسیب دیده هستند، گفت: در میان مجموعه زندانی‌های استان مدرک تحصیلی ٩۵ درصد آنان دیپلم و زیردیپلم است این در حالی است که تحصیل یکی از سرمایه‌های اجتماعی است که مانع وقوع جرم می‌شود. اکثریت این ٩۵ درصد کسانی هستند که بین مقطع ابتدایی تا مقاطع اولیه متوسطه ترک تحصیل کردند همچنین بیسواد مطلق کم و افراد بازمانده از تحصیل زیاد هستند.
سرباز جانفدا بیان کرد: قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه اجتماعی زندان ایجاد و از همه ظرفیت‌های اجتماعی جامعه دعوت کردیم، زیرا باور داریم که می‌شود حال زندانیان را خوب کرد و امید داریم به جای ساختن زندان جدید، مدرسه جدید بسازیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->